Våra grundvärderingar

De grundläggande värderingar som vår verksamhet bygger på uttrycker vår humanistiska syn på människan och våra drivkrafter.

Kommunikation och delaktighet

Kommunikationen med våra kunder, klienter och uppdragsgivare ska vara tydlig och ömsesidig så att åtaganden uppfylls och oklarheter undvikas. Vi vill skapa delaktighet för den enskilde i arbetets planering, bedömningar och förbättringsförslag.

Tillit till människan och hennes förmåga till eget ansvar och utveckling

Genom vårt arbetssätt vill vi visa tillit till varje människas inneboende kapacitet, kraft och möjligheter att forma sitt eget liv utifrån sina egna förutsättningar.

Respekt för den enskildes integritet

Varje individ som vi möter i verksamheten är unik. Vi möter alla människor med respekt för den enskildes integritet och behov av självbestämmande.

Objektivitet och trovärdighet

I vår verksamhet ställs stora krav på objektivitet och trovärdighet. Oavsett vilka slutsatser som en eventuell arbetsrelaterad utredning kan leda till.

Lyhördhet för önskemål från klienter och kunder

Värdet av våra tjänster bestäms av hur klienter och kunder upplever dess kvalitet. Vi använder därför flera olika mätverktyg för att följa viktiga kvalitetsaspekter. Alla synpunkter på vårt arbete välkomnas och används som en grund för vårt förbättringsarbete.

Tid och tillgänglighet

Tillgänglighet innebär korta väntetider till arbets bedömningar och eventuella utredningar som våra kunder önskar. Våra kunder, klienter och uppdragsgivare ska lätt kunna nå oss med personliga besök (vi skall alltid finnas på plats med personal mellan klockan 07:00-16:00) eller per telefon och e-post.